Nasi Partnerzy

Fota
Inter Cars
Chiptec Tuning

Aktualna pozycja :

Start Klimatyzacja
PDF Drukuj Email
b_200_150_16777215_0___images_stories_images_klima.jpg Klimatyzator samochodowy traci 75% swej wydajności chłodzenia powietrza, gdy w układzie krąży połowa wymaganej ilości czynnika chłodniczego. W ciągu jednego roku poprzez przewody i złącza z układu ubywa ok. 10 do 15 proc. czynnika. Oznacza to, że już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega drastycznemu ograniczeniu.Ponadto czynnik krążący w układzie klimatyzacji samochodowej jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. Kompresor wymaga obecności tego oleju, bez niego nie jest smarowany.

 

Jeśli w układzie jest za mało czynnika, do kompresora dociera zbyt mało oleju. Może to doprowadzić do kompletnego zatarcia sprężarki, w konsekwencji konieczna będzie jej wymiana lub gruntowna naprawa.
Ponadto czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego poprzez materiał, z którego wykonane  są elastyczne przewody połączeniowe.
Część wilgoci zatrzymuje i odfiltrowuje filtr - osuszacz, ale jego możliwości wyczerpują się definitywnie po ok 
dwóch latach pracy. Serwis klimatyzacji samochodowej powinno się wykonywać co dwa lata. W czasie przeglądu wykonywane są następujące czynności:
  • opróżnienie instalacji z czynnika chłodzącego wraz z badaniem jego ilości
  • oczyszczenie układu z wody
  • próba szczelności
  • napełnienie instalacji czynnikiem wraz z olejem.
  • w przypadku braku czynnika w układzie konieczne jest sprawdzenie szczelności instalacji azotem
     

Do diagnozy i serwisu klimatyzacji samochodowej używamy nowoczesnego urządzenia marki Bosch

PROCES ODKAŻANIA przy użyciu ozonu zapewnia, że zarazki, pozostałości białek oraz chemiczne substancje zapachowe (substancje organiczne) zgromadzone na parowniku oraz na innych powierzchniach, zostają utlenione, zniszczone lub zneutralizowane.  

Ozon dociera do wszystkich nawet trudno dostępnych miejsc, skutecznie odkażając całe wnętrze samochodu.