Aktualna pozycja :

Start Chiptec Tuning
PDF Drukuj Email
Chiptuning
Samochód zasilany systemem wtryskowym posiada urządzenie nazywane sterownikiem silnika (dalej ECU). ECU jest wyspecjalizowanym komputerem odpowiadającym za parametry pracy silnika w każdych warunkach prędkości i obciążenia. Aby parametry te były poprawne w każdych warunkach, ECU dysponuje mapą zasilania paliwem i sterowania zapłonem, określającą zgrubne wartości zasilania i sterowania dla panujących w silniku warunków. Specjalny program, również zapisany w ECU, przetwarza tę mapę, korygując ją w oparciu o wskazania sond lambda, b_200_150_16777215_0___images_stories_ecu.jpg
Chiptuning jest więc zmianą oprogramowania  zawierającego stare oprogramowanie na nowego, z nowym programem komputera sterującego silnikiem tak, aby uzyskać wyższą sprawność, moc i moment oraz ewentualnie zmniejszyć nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy. Nowe programy są opracowywane w naszej firmie oraz testowane na hamowni inercyjnej oraz montowane do państwa samochodów.
Co w pojęciu motoryzacji znaczy CHIP
W terminologii elektronicznej "chip" oznacza układ scalony najczęściej pamięć typu eprom lub flasz . W komputerach sterujących silnikiem modyfikowana jest najczęściej zawartość zewnętrznej pamięci programu, umieszczona zwykle w układzie scalonym, zwanym pamięcią Eprom lub Flash. W nowej generacji sterowników także  modyfikuje się zawartość pamięci mikroprocesora lub pamięci eeprom.

Ponieważ efekty dla samochodów wyposażonych w turbo doładowanie są znacznie większe niż samochodów wolnossących (choć nie dotyczy to oczywiście wszystkich modeli samochodów - niekiedy efekt w samochodzie wolnossącym potrafi być porównywalny z turbinowym - np. Daewoo Espero 1.5 skraca czas przyśpieszania 0/100 o ok. 2 sek!), utworzono osobne kategorie cenowe w zależności od tego, czy silnik jest doładowany czy nie. Osobno utworzono kategorię cenową dla samochodów małolitrażowych.

OBD Tuning "System programowania szeregowego"
Co to jest OBD Tuning. To pytanie zadaje wielu Internautów użytkowników samochodów oraz  dealerów samochodowych . W zasadzie nazwa OBD Tuning jest odmianą metody programowania pamięci flash lub procesora  komputera samochodowego przez złącze diagnostyczne. Odbywa się to za pomocą specjalnego interfejsu i oprogramowania na PC. Cała modyfikacja programowania  zawartości pamięci trwa ok 3 minut . Jest to niezwykle prosta i skuteczna metoda przesyłania danych do komputera samochodowego i niekiedy jedyna ze względu na konstrukcję sterownika.
Zaletą tej metody jest to że nie trzeba demontować komputera z samochodu ani lutować pamięci na płycie , więc dealerzy  oraz firmy tuningowe mogą dokonywać modyfikacji samodzielnie. Tak wiec jasno możemy powiedzieć że OBD Tuning jest tylko narzędziem do programowania sterownika samochodowego . Jaki program zostanie wprowadzony do komputera zależy tylko i wyłącznie od tunera .
Konstrukcja komputerów  samochodowych na dzień dzisiejszy eliminuje inną metodę niż programowanie przez złącze diagnostyczne lub przez moduł BDM  komputera samochodowego. Zastosowanie najnowszych technologii , układów scalonych SMD, Procesorów BGA, Pamięci flasz PSOP czy też samą konstrukcję płyty głównej sterownika dość znacząco utrudniła ingerencje w pamięć wewnętrzną sterownika samochodowego.